söndag 18 augusti 2013

Semesterns sista runda, Ironmans första!

Semesterns sista runda gick runt Djura i ett 5.50 tempo för att förbereda inför Lidingöloppet. Sedan blir det mer allvar då det är dags att lägga upp programmet inför Ironman i Augusti 2014.

Frågan är egentligen varför man ger sig in i denna veritabla galenskap och hur kom man på att man skulle simma 3800 meter, cykla 18 mil och springa 42 kilometer i ett sträck. Efter ett visst sökande hittade jag svaret.


Så nu är det dags att träna som Chucken! För i augusti 2014 är det dags för mig att köra Ironman i Köpenhamn. Målet är att komma runt utan att bryta. Dessutom skall jag köra som jag brukar genom att försöka njuta mig igenom hela härligheten.

Efter att det är klart skall dödaren trimmas så jag kan börja med riktig road racing. Ungefär som detta!



Fast först måste jag nog lära mig simma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar