torsdag 22 augusti 2013

Slutligen en Dalkulla samt trötta ben!

Tog en lång promenad i dag på lunchen och passade på att gå ur träningsvärken efter gårdagens cykel- och löppass. Måste säga att det inte var kul att börja springa efter en lång cykeltur. Men har man givit sig in i leken måste man tåla den. Ironman kräver offer har jag hört. Mitt första kombinationspass med cykel och löpning är avklarat och i dag var det vilodag. SKÖNT!

På promenaden passerade jag en av min topp tio listas sevärdheter i industrilandskap. Har länge vurmat för dessa industriella saker som försvunnit från vår vardag utan att någon märkt det. Vi pratar om telefonledningar, fabriksskorstenar, stinsar och framför allt transformatorstationer. I Falun står en Dalkulla och inväntar trötta flanörer som vill vila benen i hennes skugga. Dalkullans utseende är för mig lite typiskt för Dalarna då transformatorstationerna i Västergötland var smala och höga utan midja och kjol.

Vacker Dalkulla med porslinsisolatorerna kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar