tisdag 20 augusti 2013

Att skapa ett baspass inför Lidingö!

Ett skönt pass i löpspåret med tio varv i backen gjorde gott efter löprundan i söndags. Mjuka upp stela ben som ännu inte riktigt vill det jag vill. Men nu laddar vi för morgondagens combo med fyra mil cykel och en mil löpning. Backträning är grymt roligt.

Monsiuer Parc och Boulais provar backträning med motor.

Har funderat på att skapa en basvecka som skall innehålla mitt basbehovet av träning. Inte det jag vill träna, det jag tror att jag hinner träna när dygnet har 48 timmar utan det som min mor tror att jag kommer att åstadkomma. Det betyder mycket löpning en del simning och lite cykel så här på slutet av sommaren inför Lidingöloppet.

Harald Berger inför starten i Lidingöloppet.
Ångrar att han inte styrketränat lite.
Klart är att jag simmar varje torsdagsmorgon fram till jul för att lära mig Crawl (uttalas KRÅL). Ett slags simsätt som verkar populärt bland triathleter. Själv föredrar jag bröstsim då det är bäst för nordiska klimat enligt livräddningssällskapet. Enligt en intervju på radio kom man lättare upp ur isvakar med mera med hjälp av bröstsimmets bentag. Nu hoppas jag att vi slipper isflak i Köpenhamn i augusti så det blir crawl som gäller för mig ett tag framöver. Men jag lovar att bära isdubbar utifall.

Som det ser ut blir träningen som följer inför Lidingöloppet:
Måndag: Löpning styrka
Onsdag: Löpning teknik
Torsdag: simning
Lördag: Löpning långpass
Cykel där det passar och när andan faller på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar