tisdag 27 augusti 2013

Löpning och Ironman!

Efter jobbet blev det en liten tur i skogen inför Lidingöloppet. 10 km i ett 6 minuters tempo kändes väldigt bra och inga känningar i knäna som oroat mig ett tag. Nu återstår det fyra långa pass i löpspåret på lördagarna på 18 km och uppåt för att orka med hela loppet. Däremellan några korta löppass med fokus på styrka och teknik så som backträning och intervaller.


Till min stora glädje och förvåning fick jag startplats till Ironman i Kalmar den 16 augusti 2014. Troligtvis det dummaste jag gjort men som sagt hellre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna den bågen.

Nu börjar uppladdningen i form av att ett träningsschema med en basvecka som kan byggas på. Trodde inte att jag skulle hinna anmäla mig men nu skall utrustning införskaffas så som våtdräkt, och tempostyre till cykeln. Att köpa en tempocykel är uteslutet då detta skall bli en Ironman på låg budget.

Simmare redo för starten i Kalmar.
Notera de trendkänsliga badbyxorna.




2 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot att följa din väg mot Kalmar-14 Gustav, speciellt blogginläggen "Sy din egen våtdräkt av gamla cykelslangar" och "Så här lätt svetsar du ihop ett tempostyre av några armeringsjärn".

    SvaraRadera
  2. Tack Fredrik!
    Jag tror att några av dessa förslag till blogginlägg kommer väl tillpass.

    SvaraRadera