lördag 13 april 2013

Tällberg, Monarped och ett projekt till

Då var stunden för bekännelse inne! Monarpeden är klar och inväntar varmare klimat för att göra debut som fortskaffningsmedel. Undertiden är den inkörd tillsammans med DÖDAREN i källaren. Lite skrämmande med tanke på att Monarpeden har konkurrerat ut DÖDAREN som fortskaffningsmedel på längre sträckor. Tycker mig se hur DÖDAREN luta lite mot Monarpeden för att sätta in en avgörande buckla.

Nyfixad motor, ny kedja och en gammal patinerad moppe.
Livet är underbart om det inte vore för DÖDAREN.
Ett nytt projekt har anlänt till garaget, en kamrat ville att jag skulle fixa lite med hennes cykel då den gick lite dåligt och var lite rostig. Det tog en halvtimme sedan var allt nerplockat i en konsumlåda.

Före den så berömda GANSME demonteringen.
Efter! 
Nå väl denna skall nog komma ihop i ett stycke så småningom. Först skall färg inhandlas samt ett nytt vevparti som var tämligen uselt. Frågan är vad cykeln skall få för namn, Sjösala känns lite för sörgårdsidyll. Kanske Falu Rock Bike! Kanske skall fråga ägarinnan innan jag döper den. Eller så gör jag det inte.

Nu inväntas väder för att ta ut DÖDAREN. Kan inte nog förklara min kärlek för detta fordon. Kanske är det genetiskt men franska fordon med sin enkelhet i all briljans gör att de är oerhört tekniskt avancerade. Eller så är det bara för att man är cool om man har en eller snarare häftig. Se här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar