söndag 17 mars 2013

Storfiskaren (eller hur jag blev med renoveringsobjekt)

Vid den dagliga promenaden över flottbron i Gagnef låg solen i rätt vinkel och vattnet var klart. När vi tittade ner i vattnet såg vi en hel del timmer från flottningen som skedde förr i Dalälven. Men framför allt fastnade mina ögon på något som blänkte på två till tre meters djup.

I mitten av bilden ser man framhjulet
Sagt och gjort gick jag hem och hämtade en dragg och kastade i. Döm av min förvåning av vad jag fick på kroken.
Det blev napp! En Crescent.
Vid genomgång visade det sig att cykeln hade en namnskylt med ägarens namn och gatuadress, via Hitta.se ringde jag upp ägarinnan. Hon var mycket förvånad då det var längesedan cykeln försvann. Dock ville hon inte ha tillbaks den. Jag lovade att skicka namnbrickan och lite bilder på cykeln till henne.

Nu till den stora frågan! Vad skall vi göra med denna cykel? Hjulen har hållit lufttrycket och den rullade fint hem. Rost på kedja och annat men inget allvarligt. Skulle tippa att ny kedja och lite småfix så har man en ganska bra cykel. Till min glädje har den faubervev vilket gör livet än roligare för er som känner till denna religiösa sekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar