söndag 28 april 2013

Om konsten att passera nålsögat både med 2CV och cykel.

Efter en helgs meckande med min 2CV är det dags att passera nålsögat. Bilbesiktningen hägrar och med den en stundande arbetsorder på vad som måste göras. Det är lite svårt att hitta en anledning till min kärlek för denna bil men följande klipp kanske kan förklara mitt förhållande till denna enkla tingest.


En tämligen enkel konstruktion som sedan 1948 frälst en hel värld av människor som tycker om enkelhet och genialitet.

Nu till cykeln som även den har ett nålsöga att passera. Racern skall plockas fram och gås igenom den 1 maj. Nya ekrar behövs till bakhjulet eller skall jag köpa nya hjul? Kostnad för tio ekrar är 100 kronor vilket kommer att ge en stunds pyssel. Annars börjar det närma sig Stockholm Maraton och träningen ligger jag som vanligt efter med. I morgon får vi fira bilbesiktningens nedslag med en långrunda. 2 mil till att börja med får duga.

Monsieur Pipal vid sin nya VéloSolex 45 levererar breven i tid.
Han har inga problem med ekrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar