onsdag 2 juli 2014

Premiär för Triathloncykel!

Då var det dags att testa cykeln som jag byggt under våren. Syftet är att ha en helt ok cykel till Ironman i Kalmar som inte kostade skjortan att bygga. Efter att ha trålat nätet efter begagnade delar är den slutligen färdig för premiärturen. Dura Ace växelväljare och allt annat Ultegra utom klingan som är FSA. Campagnolo hjul och Principia ram.

Allt är ihoplockat av begagnade delar utom framväxeln som köptes ny.

Första vändan på min utstakade intervallbana gick så där. Framdrevet slog hela tiden vid acceleration i framväxeln. Hela framklingan vobblade när jag tryckte på höger pedal. Funderade på vägen tillbaks om jag behövde rikta klingan då den trots allt var begagnad. Men döm av min förvåning att jag glömt dra åt  vevarmen på höger sida. Efter åtdragning gick allt mycket bättre och vobblandet var som bortblåst. Jävel vilken fart det är i cykeln.

Vy i 18 mil?

Några turer blev det och det kändes rätt ok att ligga ner på pinnarna men det kommer att ta ett tag att lära sig att hålla en rak linje utan att svaja när man byter från växelgreppet till bromsarna. Men skam den som ger sig. Nacken får lite stryk när man hela tiden vill titta upp men även det är ju en träningssak. Nu återstår det att resten av tiden fram till den 16 augusti träna på att hålla en låg profil. Något som inte riktigt är min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar