onsdag 15 augusti 2012

Medaljens baksida!

Gårdagen ägnades åt rengöring och att gå igenom cykeln efter Mälaren runt som en lite koll att allt var ok efter loppet inför pendlingsturerna till jobbet som börjar i nästa vecka. Efter rengöring kunde det konstateras att allt var helt ok förutom två platta ekrar som vridit sig men detta får anstå till servicen inför vinterförvaringen.
Rengöring och sedan inspektion efter färd, sadeln från Brooks väl inplastad.
Ni som läst tidigare inlägg vet att vi hade ett bergspris under loppet som dök upp lite oväntat. Jag trodde att jag klarat mig helskinnad genom detta inferno av sprängsten men som sagt det hade jag inte.
Vass sten har skurit upp däcket från sidan. 
Nu skall vi se om detta håller ett tag till eller om det kommer att smälla när som. Förutom slang kommer jag nu ha med ett däck i packningen framöver. Hade det varit framdäcket hade jag bytt omgående men nu känns det inte lika riskabelt med ett bakdäck som är lite dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar