fredag 6 april 2012

Moralkakor, punka och Trafikverket!

Ibland blir man lite förvånad över hur folk tänker. När jag cyklar till och från Falun så möter jag cyklister som till skillnad från mig cyklar på vägen och inte cykelbanan. Helt ok enligt mig då cykelbanan ser ut som bilden visar med sylvassa stenar!
Osopat! Riktiga sopor på trafikverket med andra ord!
Själv har jag mönstrade 32 mm punkteringssäkra däck på detta underlag men för de stackare som kommer med limmade tubdäck blir historien en helt annan. Men även här måste vi cyklister skärpa oss. Även om vi får punktering så måste vi plocka upp efter oss. I Stråtenbo ligger detta tubdäck kvar i diket efter en väldigt arg cyklist antar jag!
Hm! Undar hur lång tid det tar innan denna tub förruttnar och försvinner
Hål i huvudet är det minsta som man kan säga. Hade han plats för sin reserv hade han även plats för det trasiga. Fan vad dåligt!

1 kommentar:

  1. Denna historia bekräftar två av mina senaste hypoteser:
    1. Gustav har blivit en miljökämpe.
    2. Tubcyklister är läskiga typer.

    SvaraRadera