lördag 27 augusti 2011

Träning inför användning!

Då Velosolexen är begåvad med pedaler och möjlighet att trampa sig fram med dessa tänkte jag att det vore bra att träna lite på detta då en motor kan sluta fungera. Då jag har fyra mil till jobbet tänkte jag att om jag klarar 14 mil så är saken biff. Efter fem och en halv timme gick jag i mål trött med nöjd. Vasatrampet var ett bra lopp med mycket mackor och saltgurka på kontrollerna tyvärr var omgivningarna lite tråkiga med idel tallskog och myrmark.

Trött men nöjd. Tröjan är lånad från en krockdocka
Efter detta lopp tog jag solexen till mina vänner för att laga lite eluttag. Det var lite trögtrampat skall erkännas efter 14 mil på racercykel.

Fullastad med allt 
Tänk om alla hantverkare hade en Velosolex. Då skulle de inte komma kl. 7, åka kl 7.30 för att köpa den där skruven som de glömt för att sedan återkomma kl. 11.30 och då ta lunch innan de fortsätter med arbetet bara för att upptäcka skruven var för lång och när klockan ändå är 14 är det lika bra att packa ihop, fakturera för en hel dag och sedan göra om allt dagen efter. Nej med en Velosolex skulle de få med sig allt och skulle de mot förmodan sakna en skruv så sitter den på Velosolexen då den, likt ett meccano, är ihopskruvad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar