måndag 22 augusti 2011

Tankar från en liten tur

I dag blev det en liten tur på Velosolexen för att kolla att allt satt fast efter det att motor och upphängningen fått sig en liten genomgång. Nytt däck monterat och Apen 2t i tanken. Hela 26 km/h drog vi i väg i och lite funderingar kom med detta.

Hastigheten är i och för sig inte rekordartad med tillräcklig för att man skall kunna reflektera lite över livet, omgivningarna och vad det är för ljud som kommer från bakdäcket. Kanske skulle ta och kolla igenom det innan jag sticker iväg på en liten längre tur. Kedjan hoppade lite när jag trampade och det knakade från bakdrevet. En kvälls pyssel.

Undrar om Brigitte Bardot hade samma kvällspyssel? Snygga shorts!
Nio av tio skulle säga att motorn är nedfälld.
En av tio att de vita stövlarna lätt blir oljiga  från avgaserna

Men tänk om alla körde så långsamt och fick tänka lite på annat än världsekonomin, klimatförändringar och hur Khadaffi skall förklara för sin fru varför han inte kom hem i går kväll. Tänk om President Obama körde Velosolex tillsammans med Bachmann (Ni vet hon från teapartyrörelsen) vilka rubriker och vilka tankar. Obama tänker fram en lösning på finanskrisen medan Michelle Bachmann kommer fram till att Sovjet inte finns, att Elvis har dött och att USA är en del av en kontinent. Måste vara Aspen bränslet som påverkar mig. Tänker inte berätta om mina tankar om Sakozy och Merkel vilket skapade inre bilder jag förtvivlat försöker radera. Jag menar naturligtvis hur Sakozy försöker nå ner till pedalerna medan Merkel försöker trampa runt motorn i samma shorts som Bardot.

Nog om detta! Här är lite historia om Velosolex, denna ärans och hjältars fortskaffningsmedel.

2 kommentarer:

  1. Världen blir en säkrare plats om alla kör VS, eller missförstod jag allt nu?

    SvaraRadera
  2. Världen blir bra mycket säkrare! Svårt att orsaka dödsolyckor i 25 knyck. Vidare tänker man ut smarta saker på väg från eller till hemmet. Typ om jag målar plankorna innan jag spikar upp dem syns spikhuvudena.

    SvaraRadera