söndag 25 oktober 2015

Nu kör vi igen!

Efter en viss tids vila från bloggen är det dags igen. Dags för en ny Ironman som ska genomföras i Kalmar 2016.

Sedan sist har jag kört Tjörn triathlon, hatat SAAB, sprungit en halvmara och skruvat på min VeloSolex. Med andra ord en helt vanlig vår och sommar.

Första passet blev en halvmara i Palma på Mallorca. 1:56:10 blev tiden och räknar man bort toalettbesöket borde jag snarare hamnat på 1:52. Fast jag får skylla mig själv. En uppladdning bestående av en halv flaska vin och tre öl är inte riktigt den bästa men helt klart den godaste.

Avslutningen av halvmaran blev bättre!

I dag var det dags för första simpasset. 1850 meter bröstsim för att känna lite hur formen är så här innan all träning startar. Fick en tid på runt 3 minuter per hundring vilket får ses som ok med tanke på hur dåligt jag simmar. Vis av erfarenhet vet jag att Kalmar kan erbjuda krabb sjö vilket gör det svårt att crawla i sundet. Tänkte vara så tränad det går på båda simsätten. 
En väska med allt en simmare behöver.
Rugby-VM pågår för fullt och i dag blev det klart att Australien möter Nya Zeeland i finalen på lördag. Helt klart en match man inte vill missa. Ser redan fram mot denna helafton.
En specialkomponerad Hakka uppvisades i semifinalen mot Sydafrika. 

I morgon blir det styrketräning för hela slanten. Ser fram mot ett par veckor med träningsvärk i hela kroppen nu. Känner mig som denne man och behöver lite mer muskler.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar