tisdag 17 juni 2014

Att leva och att cykla!

Det är viktigt att stanna upp och lukta på jordgubbarna brukar vara min devis. Och nog är det så när man cyklar. Jag har strax över fyra mil till jobbet och tänk vad man får se om man bara vågar lyfta blicken från framhjulets nötande mot asfalten. 

Häger, tranor, hökar och falkar har jag sett på mina turer till och från jobbet. Även en röd glada har skymtat förbi. Kossor som är på sommarbete och får med sina lamm. Vi bor i ett vackert land och att cykla är ett sätt att upptäcka detta. Att se årstiderna komma och gå är en njutning för själen.

Här kommer några av bilderna jag tog häromdan när jag cyklade till jobbet. 

Sveriges enda farbara flottbro för bilar.

Blånande berg i fjärran

Fält med grönska

Nyligen utsläppta kor på bete

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar