lördag 26 april 2014

Ryggskott och cykelträning!

Som om det inte räckte med att man känner sig lite sliten efter backträningen i går. I morse vaknade jag med ett sjudjäkla ryggskott. Ni vet så där att någon på skoj sticker in en kniv i ryggen och vispar om lite. Inser att jag måste jobba ganska mycket mer med mina ryggövningar för att stärka ryggen men detta går just nu inte. Att springa är inte att tänka på men lyckan med triathlonträning är att man då kan byta gren. Cykeln kan rullas ut!

När det gäller ryggskott finns bara ett botemedel. RÖR PÅ DIG. Att ligga still gör bara saken sämre. Hittade detta youtube klipp med ett väldigt bra program som jag nu kör.


Det finns en ganska roligt skriven bloggartikel om denne Fredrik Jensen och hans film eller hans vilja att rädda ryggar utan att ta betalt. Typ gör så här så slipper jag se er.

Efter dessa övningar stack jag ut på en premiärtur på racern för att kolla att allt funkar och för att låta ryggen jobba lite. Dessutom kändes det skönt att åter sitta på min BROOKS SWIFT sadel. Bättre sadel än en lädersadel finns inte. Efter sex mil ställde jag in cykeln och är mycket nöjd med passet. Enda anmärkningen var att jag inte hade riktig kraft i uppförsbackarna då ryggen kändes svag men det var nyttigt att röra på sig och låta musklerna i ryggen blöda igenom ordentligt. Kanske är jag dum och har gjort fel men det funkar för mig.

Frågan som återstår är vilken sadel jag skall ha på Triathlon cykeln. BROOKS är självklar men vilken modell?

Gjorde dessutom under dagen en ny bekantskap med en VeloSolex förare här i Gagnef. Kanske blir det dags att köra Mälaren runt på 6,4 liter bensin. Vore grymt kul! Det är ju bara 34 mil. Kanske med en 2CV som crash truck.

Lite pirrigt inför starten av Mälaren runt. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar