fredag 16 december 2011

En ny cykel växer fram!

Nu är det monteringsdags av den gamla Nishikin som jag länge försakat. En helt ny växelgrupp typ Shimano 105 skall på och ett nytt styre. Meningen är att cykeln skall bli min vintercykel.

Tyvärr har allt gått så bra med monteringen att jag antar att det måste vara fel från början. Inte kan det gå så lätt. Vevaxellagret satt som om det inte gjort annat. Vevaxeln fram passade precis och växelförarna passade som om de inte var gjorda för någon annan cykel. Det MÅSTE vara fel. Men gud vad lätt det går!
Styre från en japansk bancykel blir lite speciellt.
Ny cockpit för vintercykling
Men det finns fler som cyklar och min personliga favorit är Monsieur Sarkozy. Fast han har nog inte byggt sin egen cykel! Det har jag! Snart, bara det inte är fel. IGEN!
En härlig tur utan fru Sarkozi. Väldigt liten ram dock.
Brott mot regel 8 
men inte regel 14!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar